- Anvendelse
Vilkår og betingelser for rengøringsaftalen – private glæder for alle rengøringsaftaler virksomhed og kunden.
2. Aftalegrundlag
Betingelserne udgør sammen med virksomhedens tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om virksomheden levering, af serviceydelser til kunden.
3. Serviceydelser
Da serviceydelser, som virksomheden sælger og leverer til kunden, beskrives i kontrakten. Kunden skal give virksomheden adgang til boligen, i det omfang det er nødvendigt oplyse virksomheden om der evt. ønskes brug af egne rengøringsmidler under rengøring.
4. Pris og betaling
Prisen for serviceydelserne følger virksomheden gældende prisliste på det tidspunkt, hvor virksomheden bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftlig. Alle priser er inklusive moms, materialer og kørsel. Faktura / regning fremsendes efter opgaven er fuldført om med en betalingsfrist på 7 dage. Medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
5. Forsinket betaling
Hvis kunden undlader at betale en faktura for serviceydelsen rettidigt af årsager, som virksomheden er uden ansvar for, har virksomheden ret til rente af det forfaldne beløb på 1,5% pr.måned fra forfaldstid og til betaling sker. Samt påføres der op til 3 rykkergebyr a 100 kr stk og 1 kompensations gebyr på forfaldne fakturaer ved erhvervskunder. Forfaldne fakturaer og evt. rykker og renter skal ALTID betales og såfremt der er fremsendt rykker, så er det ikke blot den forfaldne faktura der skal betales, men også renter og rykkere. Ellers vil kunden blive opkrævet ekstra på næste faktura. Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for serviceydelser senest 30 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra virksomheden, har virksomheden ud over rente og gebyrer efter pkt.1 ret til at ophæve salget af de serviceydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/ eller gøre andremisligholdelses beføjelser glædende.
6. Tilbud, ordrer og ordrebekræftelser
Virksomhedens tilbud er glædende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for virksomheden, medmindre virksomheden meddeler kunden andet. Kunden skal sende ordrer på serviceydelser til virksomheden skriftligt. En ordre skal indeholde følgende oplysninger for hver ordret serviceydelse: ordrenummer, beskrivelse af ydelse og pris. Virksomheden tilstræber at sende bekræftelse eller afslag af en ordre på serviceydelser til kunden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser og afslag af ordrer skal være skriftlige for at binde virksomheden. Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre på serviceydelser uden virksomhedens skriftlige accept. Første serviceydelse, anses som værende en prøverengøring. Og kunden er derfor ikke bundet af kontraktens opsigelse periode før kunden har accepteret opstart af serviceydelsen fremadrettet. Hvis virksomhedens bekræftelse af en ordre på serviceydelser ikke stemmer overens med kundens ordre eller aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til virksomheden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.
7. Levering
Leveringstiden kan variere alt afhængigt af serviceydelsens omfang. Virksomheden oplyser dog om en ca. leveringstid. Kunden skal undersøge alle serviceydelser ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende. Medmindre andet er skriftligt aftalt.
8. Forsinket levering
Hvis virksomheden forventer en forsinkelse i leveringen af serviceydelser informere virksomheden kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid. Hvis virksomheden underlader at levere serviceydelser senest 7 dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som kunden er uden ansvar for, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftligt meddelelse til virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering.
9. Garanti
Virksomheden garanterer, at der bruges produkter samt sikre sig at produkterne kan bruges på anvende steder inden påbegyndelse. Undtagelser. Virksomhedens garanti omfatter ikke fejl eller mangler, der skyldes almindelig slitage, brug i strid med virksomhedens instruktioner eller almindelig praksis eller til ikke aftalte formål, afhjælpning eller ændring udført af andre end virksomheden, eller andre forhold, som virksomheden er uden ansvar for. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks samme dag meddelelse skriftligt til virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, skal kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddelelse skriftligt til virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende. Kunden skal give virksomheden de oplysninger om en meddelt fejl eller mangle, som virksomheden beder om. Inden rimelig tid efter at virksomheden har modtaget meddelelse fra kunden om fejl eller mangel og undersøgt kravet, meddeler virksomheden kunden, om fejlen eller manglen er omfattet af garanti. Inden rimelig tid efter at virksomheden har afgivet meddelelse til kunden efter pkt. 4 om, at en fejl eller mangel er omfattet af garanti, afhjælper virksomheden fejlen eller manglen. Hvis virksomheden undlader at afhjælpe en fejl eller mangel omfattet af garanti inden rimelig tid efter, at virksomheden har givet meddelelse til kunden efter pkt. 4 af årsager, som kunden er uden ansvar for, og fejlen eller manglen ikke er afhjulpet inden en rimelig frist på mindst 10 dage, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af fejlen eller manglen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af fejl eller mangler ved serviceydelser end dem, der udtrykkeligt fremgår af pkt. 9.
10. Ansvar
Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsning, der følger af aftalegrundlaget. Virksomheden er fuldt ansvar og skadeforsikret.
11. opsigelse
Ved faste serviceaftale er der en opsigelsesperiode på min. 30 dage. Udførelse af serviceaftale i opsigelsesperioden vil ske som jævnfør kontrakten. Ønsker kunden ikke alligevel blive opkrævet betaling for den aftale serviceaftale jævnfør kontrakten.
12. Fortrolighed
Virksomheden må ikke viderebringe informationer om kundens bolig herunder placering af værdigenstande m.m.